2014. október 30. 20:44 - CreativePlus

Az idei szezon utolsó nagy csatáira készül a Zengő Junior Team

A SEAT Leon Eurocup szezonzáró futamát rendezik most hétvégén Barcelonában. A csapat már megérkezett a katalán ringre és mindenki a szokásos rutin szerint végzi a dolgát, kamion mosás sátor állítás a mai program, bár minden bizonnyal a fejekben most kimondva kimondatlanul ott motoszkál, hogy ismét a bajnoki cím megszerzése a cél. 

Ez a típusú nyomás nem új a csapat számára hiszen a Zengő Motorsport korábban már Michelisz Norbert és Wéber Gábor révén szerzett bajnoki címet a SEAT kupában. Most Ficza Ferire vár a feladat, hogy megszerezze a győzelmet. A csapat másik versenyzője Tóth Norbert is készül a szezonzáróra, de mivel a hatvani fiatalember csak később csatlakozott a mezőnyhöz így hiába mutatta már meg oroszlánkarmait nincsenek vérmes reményei az összetett értékelésben elérhető eredménnyel kapcsolatban. Ficza az elmúlt héten egy egynapos teszten vett részt az akkor szerzett benyomásiról is kérdeztem.

catalunya.jpg

 

Mindenki próbál higgadt maradni körülötted, hogy ne legyen rajtad teher sikerül kizárni azt, hogy a bajnoki címért harcolsz?

- Nem, nem sikerül, de nem is akarom kizárni. Azért jöttem ide, és a srácok is azért dolgoznak hogy minél jobban szerepeljek, ha ezzel megnyerném a bajnokságot az jó lenne. Nagyon, nagyon jó! Apa sokat tett azért, hogy itt legyek a lehetőség kapujába ő, Gazsi (Gáspár István) és szerintem Zoli (Zengő) is büszke lenne rá. Az biztos, hogy nem lesz könnyű mert a spanyolok hazai pályán mindent megtesznek majd. Most fel vagyok pörögve, alig várom hogy elkezdődjön a hivatalos program és beülhessek a kocsiba!

catalunya2.jpg

A teszt, hogy sikerült? A pálya nem volt teljesen ismeretlen, hiszen amikor az autót átvettétek már mentél néhány kört.
- Igen a szezon elején már mentünk itt, de az teljesen más volt. A kocsi és a pálya is teljesen új volt mindenkinek, azóta sokat változott minden az autót is megismertem és az akkor még meglévő gyerekbetegségeket azóta a SEAT Motorsport folyamatosan kijavította.

Az autót megismerted, a pályával mennyire sikerült összebarátkozni? Melyik részeken dőlhet el a verseny? Neked melyik rész tetszik a legjobban?

- Jó ez a pálya vannak jó tempós részei is de vannak trükkös technikás kanyarok benne. Az első kanyar után egy hosszú „bátorság próba” jön a négyes végéig, el kell hinnie az embernek, hogy elfér, ha nem tolod át akkor sokat lehet benne hagyni. Az ötös, hatos kanyar semleges, viszont a hetes nyolcas már tetszik. A kilences kanyar utáni egyenes végen sokat lehet bukni,ha rossz féktávot választ az ember, és ez után jön a kedvenc részem ennek a ritmusa nagyon tetszik folyamatos terhelésváltásokkal és egy nagyon fontos kigyorsítással mert a hosszú célegyenes közepétől már hatodikban utazunk. 

Talán ez az utolsó rész a legjobb! A teszten sikerült egy olyan nagyon jó alapbeállítást összehozni, amit már csak a változó körülményekhez kell majd finom hangolni.

A bajnokság állás

1.Pol Roell 52 pont

2.Ferenc Ficza 51 pont

3.Manuel Giao 49 pont

4.Stiean Paulsen 46 pont

5.Julien Briché 45 pont

6.Stefano Comini 37 pont

A hétvége menetrendje:

Október 31. péntek

10:35-11:05 Free practice 1

16:30 – 17:00 Free practice 2

November 1. szombat

09:45 – 10:15 Seat Leon Eurocup Qualifying

13:15 – 13:55 Seat Leon Eurocup Race 1

November 2. vasárnap

12:00 – 12:40 Seat Leon Eurocup Race 2

Forrás: Autós Gyorsasági

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ficza55.blog.hu/api/trackback/id/tr426849397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása